ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η πρώτη νίκη στο ευρωκοινοβούλιο για την αποτροπή ξεπουλήματος του «ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» και μετατροπής του σε μία νέα τσιμεντούπολη

ΠΗΓΗhttps://diktiodelta.org

DIKTIO DELTA - 2Στις 11 Οκτωβρίου 2016 εξετάσθηκε από την αρμόδια Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου η αναφορά Ελλήνων πολιτών, μελών της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού. Η Επιτροπή Αγώνα εκπροσωπήθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο από τους Ευστρατία (Γιούλυ) Καμπούρη και Δημήτριο Πρασσά. Η αναφορά στηρίχθηκε επάξια από τους τρεις Έλληνες ευρωβουλευτές, Νικόλαο Χουντή, Νότη Μαριά και Σοφία Σακοράφα, καθώς και από τη γερμανίδα ευρωβουλευτή, κ. Ska Keller. Η πρώτη νίκη στον αγώνα για αποτροπή του ξεπουλήματος του «ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» και μετατροπής του σε μία νέα τσιμεντούπολη συνίσταται στο γεγονός, ότι η αναφορά δεν απερρίφθη, παρέμεινε ενεργή και η Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου δεν ικανοποιήθηκε από τις εξηγήσεις τις ελληνικής κυβέρνησης, αλλά και από την άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που υιοθέτησε, χωρίς επαρκή αιτιολογία, τις απόψεις της ελληνικής κυβέρνησης. Η Επιτροπή Αναφορών ζήτησε την περαιτέρω εξέταση του ζητήματος και την παροχή επαρκών εξηγήσεων και στοιχείων από την ελληνική κυβέρνηση. Το Δίκτυό μας συγχαίρει τους συμπολίτες μας, μέλη της Επιτροπής Αγώνα, την Επιτροπή Αγώνα, αλλά και τους τρεις Έλληνες ευρωβουλευτές, που εξακολουθούν να μάχονται για τα συμφέροντα του ελληνικού Δημοσίου και των Ελλήνων πολιτών. Το Δίκτυό μας στέκεται αλληλέγγυο στις προσπάθειες της Επιτροπής Αγώνα και θα συνδράμει αυτές τις προσπάθειες με κάθε δυνατό τρόπο.

Οφείλουμε να επισημάνουμε την τραγική παρουσία της κυβέρνησης, η οποία προτίμησε να αποστείλει στο Ευρωκοινοβούλιο έναν βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ (κ. Ουζουνίδη) και όχι ένα κυβερνητική στέλεχος. Ο δε βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ θα έπρεπε να είχε αρνηθεί να παίξει το ρόλο του κυβερνητικού εκπροσώπου, καθότι είναι εκπρόσωπος της νομοθετικής εξουσίας και όχι της εκτελεστικής.

Προς ενημέρωσή σας παραθέτουμε στη συνέχεια το Δελτίο Τύπου, που είχε εκδώσει η Επιτροπή Αγώνα για το Μητροπολιτική Πάρκο Ελληνικού στις 12-10-2016, ολόκληρο το βίντεο της συνεδρίασης της Επιτροπής Αναφορών, που αξίζει πραγματικά να το παρακολουθήσετε (από το 24:50:00′ λεπτό), σχετικό άρθρο και βίντεο με την παρέμβαση του ευρωβουλευτή Νικόλαου Χουντή, σχετικό άρθρο και βίντεο με την παρέμβαση του ευρωβουλευτή Νότη Μαριά, σχετικό άρθρο και βίντεο με την παρέμβαση της ευρωβουλευτή Σοφίας Σακοράφα και, τέλος, τα κείμενα των σύντομων παρεμβάσεων των δύο μελών της Επιτροπής Αγώνα, Δημητρίου Πρασσά και Ευστρατίας Καμπούρη.

ΔΙΚΤΥΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ & ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

ΘΕΜΑ:  ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΤΟΥ   ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ

ΜΕΓΑΛΟ ΠΛΗΓΜΑ ΣΤΑ ΦΑΡΑΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

Xθες στις 11.10.2016 η Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου συζήτησε Αναφορά μελών της Επιτροπής αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο του  Ελληνικού.

Κατά τη συζήτηση και έπειτα από εισήγηση των μελών μας και τοποθέτηση των Ευρωβουλευτών κ.κ. Νότη Μαριά, Σοφίας Σακοράφα και Νίκου Χουντή και της Γερμανίδας Ευρωβουλευτή των οικολόγων κ. Ska Keller, η επιτροπή αναφορών συνειδητοποίησε ότι υπάρχουν σοβαρές και βάσιμες καταπατήσεις και  παραβιάσεις Διεθνών και Ευρωπαϊκών Συνθηκών και Συμβάσεων καθώς και Οδηγιών της Ε.Ε,και διατήρησε ανοιχτή προς διερεύνηση  την Αναφορά μας

Επιπλέον, ζήτησε από την Κομισιόν να διερευνήσει ενδελεχώς τις καταγγελίες ως οφείλει και να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις. Επίσης, ζήτησε εξηγήσεις από την Ελληνική Κυβέρνηση και τον αγοραστή σχετικά με:

  1. Τις αναφερθείσες καταγγελίες για 11 κρατικές ενισχύσεις υπέρ του αγοραστή.
  2. Την παραβίαση της Οδηγίας 2001/42/ΕΚ για την μη υπαγωγή του νόμου 4062/12 για την «αξιοποίηση» του Ελληνικού, στη παραπάνω Οδηγία. Διότι πριν την ψήφισή του, το 2012,  δεν προηγήθηκε Διαβούλευση με τους πολίτες της Αθήνας και δεν εκπονήθηκε η απαιτούμενη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων – ΣΜΠΕ.
  3. Την παραβίαση της Οδηγίας 92/43 για την διατήρηση των Φυσικών Οικοτόπων κλπ και της Οδηγίας 2000/60/ ΕΕ, δεδομένου ότι η θαλάσσια περιοχή του Ελληνικού περιέχει πολλά Λιβάδια Ποσειδωνίας και υφάλους με κοραλλιογενείς σχηματισμούς, είδη προτεραιότητας και απολύτου προστασίας για την Ε.Ε., καθώς και μη ένταξη της Περιοχής αυτής στο δίκτυο Natura.
  4. Παραβίαση της συνθήκης της Φλωρεντίας για την προστασία του τοπίου, επειδή με το σχέδιο  αυτό, όπως έγινε γνωστό από δημοσιεύματα, αλλοιώνεται σημαντικά το τοπίο του Λεκανοπεδίου με 7 ουρανοξύστες, 16οροφες πολυκατοικίες και προβλεπόμενες προσχώσεις στην θάλασσα.
  5. Την καταπάτηση σε όλα τα επίπεδα της συνθήκης του Άαρχους για το δικαίωμα των πολιτών στην διαβούλευση και συμμετοχή των αποφάσεων που αφορούν στο περιβάλλον καθώς και την καταπάτηση της απρόσκοπτης πρόσβασης τους στην Δικαιοσύνη. (ειδικά σ΄ αυτό το σημείο η επιτροπή θορυβήθηκε όταν άκουσε τον Ευρωβουλευτή κ. Νικό Χουντή εκτός των άλλων, να λέει ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν δέχτηκε να συζητήσει αίτηση αναθεώρησης που κατέθεσε μαζί με   πολίτες,  στις αποφάσεις του Ε.Σ για το Ελληνικό, θεωρώντας ότι οι πολίτες δεν έχουν έννομο συμφέρον.
  6. Την παραβίαση των συνθηκών:

          α) για την προστασία της αρχαιολογικής κληρονομίας

          β) της Γρανάδα για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς.

Οι τέσσερις Ευρωβουλευτές ήταν καταπέλτες με τα ατράνταχτα επιχειρήματα τους σχετικά με την  διπλή ύποπτη ιδιότητα της Κομισιόν ως Τρόικα η οποία από τη μια επιβάλλει τις παραβιάσεις αυτές και από την άλλη παίζει τον ρόλο του θεματοφύλακα της κοινοτικής νομοθεσίας.  Έτσι πείστηκε η Επιτροπή Αναφορών να εξετάσει ενδελεχώς την υπόθεση για το Ελληνικό και να επισκεφτεί αν χρειαστεί την περιοχή για επιτόπια αυτοψία όπως ζήτησε έκτος των άλλων η Ευρωβουλευτής κ. Σοφία Σακοράφα καθώς και τα μέλη μας.

Επίσης αίσθηση έκανε η αναφορά της κας Σ. Σακοράφα ότι στην πιο ακριβή περιοχή της πρωτεύουσας, το Ελληνικό, πωλείται κάτω από 100 € το τετραγωνικό μέτρο  και εκείνες του Ν. Μαριά και Ν. Χουντή ότι υπάρχουν σημαντικές κρατικές ενισχύσεις προς τον αγοραστή.

Τέλος, η κυβέρνηση εκπροσωπήθηκε από τον βουλευτή κ. Ουζουνίδη, γεγονός  που θίγει την διάκριση των εξουσιών εκτελεστικής και νομοθετικής όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο Ευρωβουλευτής κ. Νότης Μαριάς.

ΕΔΩ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ

(για το ΕΛΛΗΝΙΚΟ από το 24:50:00′ λεπτό)

http://www.europarl.europa.eu/news/en/news-room/20161004IPR45468/committee-on-petitions-meeting-11102016-(pm)

xoynths

ΠΗΓΗhttp://www.chountis.gr

Φρένο στην πώληση του Ελληνικού !!!

Εξηγήσεις από την Ελληνική Κυβέρνηση και την Εταιρεία θα ζητήσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Φρένο στη σύμβαση παραχώρησης του Ελληνικού από την Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
 
Νίκος Χουντής: «Ο αγώνας για την ακύρωση αυτής της ληστρικής σύμβασης θα συνεχιστεί σε όλα τα επίπεδα»
Εξετάστηκε χθες, Τρίτη 11 Οκτώβρη 2016, στις Βρυξέλλες, στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η Αναφορά σχετικά με τις παραβιάσεις του δικαίου της ΕΕ και ευρωπαϊκών συμβάσεων κατά την ανάθεση της σύμβασης αξιοποίησης μεγάλης έκτασης στο Ελληνικό Αττικής (πρώην αεροδρόμιο).
Με πρωτοβουλία του Νίκου Χουντή, την Αναφορά υπερασπίστηκαν ενώπιον της Επιτροπής δύο από τους αναφέροντες, ενώ την ελληνική κυβέρνηση εκπροσώπησε ο κυβερνητικός βουλευτής, που εισηγήθηκε το θέμα πρόσφατα στην ελληνική Βουλή.
Ο Ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας στην τοποθέτησή του, μεταξύ άλλων, κατέρριψε τους ισχυρισμούς της Κομισιόν σχετικά με τη μη παραβίαση των όρων κρατικής ενίσχυσης και ανταγωνισμού και της τήρησης των περιβαλλοντικών όρων της σύμβασης. Επίσης, ζήτησε το ζήτημα να τεθεί στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με τη μορφή προφορικής ερώτησης προς την Κομισιόν.
Το αποτέλεσμα της χθεσινής συνεδρίασης αποτελεί μια αρχική νίκη όσων αγωνίζονται για την ακύρωση της σύμβασης, αλλά και ένα πλήγμα στην Κυβέρνηση, καθώς η Επιτροπή Αναφορώνδεν πείστηκε από τους ισχυρισμούς, τόσο της Κομισιόν, όσο και της Ελληνικής Κυβέρνησης, αλλά αποφάσισε να κρατήσει ανοιχτή την Αναφορά και να ζητήσει εξηγήσεις για τη σύμβαση παραχώρησης από την Κυβέρνηση και την Εταιρεία παραχώρησης. 
Το βίντεο με την παρέμβαση του Νίκου Χουντή  εδώ:

 

marias

ΠΗΓΗhttp://notismarias.gr

Κίτρινη κάρτα για το Ελληνικό από την Επιτροπή Αναφορών της Ευρωβουλής

Βρυξέλλες, 14/10/2016.

Κίτρινη κάρτα για το Ελληνικό έβγαλε στην κυβέρνηση η Επιτροπή Αναφορών της Ευρωβουλής, κατά τη συζήτηση της Αναφοράς της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού η οποία διεξήχθη την Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016.

Ως γνωστόν από τον Αύγουστο η παραχώρηση του πρώην Αεροδρομίου του Ελληνικού βρίσκεται στον αέρα μετά την από 16.08.2016. Απάντηση του Ευρωπαίου Επιτρόπου κ. Vella ο οποίος δικαίωσε τις θέσεις του Ανεξάρτητου Ευρωβουλευτή Καθηγητή Νότη Μαριά που σε σχετική Ερώτησή του παρέθεσε σειρά διατάξεων του δικαίου της Ε.Ε. που παραβιάζει η παραχώρηση του Ελληνικού.

Κατά την συζήτηση της Αναφοράς ο Νότης Μαριάς επισήμανε για άλλη μια φορά ότι η παραχώρηση του Ελληνικού παραβιάζει τα άρθρα 107 και 108 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κρατικές ενισχύσεις καθώς και την Οδηγία 92/43/ΕΟΚ για την προστασία του περιβάλλοντος, την Οδηγία 2001/42/ΕΚ αφού πριν την έκδοση του Νόμου 4062/2012 για την αξιοποίηση του χώρου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, δεν τηρήθηκαν η διαδικασία και τα προ απαιτούμενα της Οδηγίας αυτής καθώς και την Διεθνή Σύμβαση του Aarchus (Πρόσβαση σε Πληροφορίες, Συμμετοχή κοινού στη Λήψη Αποφάσεων, Πρόσβαση στη δικαιοσύνη για Περιβαλλοντικά θέματα κλπ).

Επιπλέον, ο Έλληνας Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής, στηλίτευσε το γεγονός ότι η Ελληνική κυβέρνηση προτίμησε να κρυφτεί και εκπροσωπήθηκε …… από βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ (!!!) γεγονός το οποίο πέραν των άλλων συνιστά και παραβίαση του Συντάγματος και μάλιστα της αρχής της διάκρισης των Εξουσιών.

Μετά το πέρας της συζήτησης της Αναφοράς, η Επιτροπή Αναφορών της Ευρωβουλής αποφάσισε να κληθούν να καταθέσουν τις απόψεις τους επί της Αναφοράς η Lamda Development A.E. και το Υπουργείο Περιβάλλοντος, ενώ έκανε δεκτή την πρόταση του Νότη Μαριά να παραμείνει ανοικτή η Αναφορά και να κληθούν το Υπουργείο Οικονομικών αλλά και η Κομισιόν να τοποθετηθούν για το ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων και των φοροαπαλλαγών που χορηγούνται κατά την εν λόγω παραχώρηση του Ελληνικού.

Ακολουθεί βίντεο με την τοποθέτηση του Νότη Μαριά στην Επιτροπή Αναφορών:

ΠΗΓΗhttp://notismarias.gr

 

sakorafa

ΠΗΓΗhttp://www.sakorafa.gr

Ανοιχτό προς διερεύνηση το θέμα του Ελληνικού για το Ευρωκοινοβούλιο

Ανοιχτό προς περαιτέρω διερεύνηση αναγνώρισε πως πρέπει να μείνει το θέμα του Ελληνικού η πρόεδρος της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου, Cecilia Wikstrom μετά από αναφορά πολιτών την οποία υποστήριξε χθες στην Επιτροπή και η ανεξάρτητη ευρωβουλευτής Σοφία Σακοράφα.

sakorafa-2

«Το Ελληνικό πουλήθηκε με λιγότερα από εκατό ευρώ το τετραγωνικό, όταν το δημόσιο αγοράζει δίπλα με 2.500 και 3.000 το τετραγωνικό» είπε χθες στην Επιτροπή Αναφορών η Σοφία Σακοράφα, εκφράζοντας την απορία της πως ο κ. Ουζουνίδης που εκπροσώπησε την «αριστερή» κυβέρνηση στην συζήτηση της Επιτροπής, υπερασπίστηκε την πιο σκληρή αποικιοκρατικού τύπου συμφωνία που έχει υπογράψει ποτέ ελληνική κυβέρνηση.

«Η αναφορά που συζητάμε σήμερα έφτασε στο Ευρωκοινοβούλιο από Έλληνες πολίτες που αγωνιούν για το περιβάλλον και τη δημόσια περιουσία της Ελλάδας» ανέφερε η ανεξάρτητη ευρωβουλευτής, η οποία υποστήριξε ότι σαφώς και παραβιάζονται ευρωπαϊκοί νόμοι καθώς και οδηγίες για το περιβάλλον.
Η Σοφία Σακοράφα στην παρέμβασή της ενημέρωσε επίσης την Επιτροπή ότι «ο συγκεκριμένος επενδυτής με την ίδια τακτική ανήγειρε ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο στο Μαρούσι, το οποίο προκάλεσε ζημιά οικονομική και περιβαλλοντική. «Το εμπορικό κέντρο αυτό χαρακτηρίστηκε ως το μεγαλύτερο αυθαίρετο της Ευρώπης και το Συμβούλιο της Επικρατείας το έκρινε παράνομο και κατεδαφιστέο. Η κυβέρνηση όμως προσπαθεί να το διασώσει και να μην πληρώσει πρόστιμα».
Η Σοφία Σακοράφα ρώτησε την Επιτροπή αν έχει γίνει έρευνα και για το αν τηρήθηκαν οι αρχές του ανταγωνισμού και χαρακτήρισε την σύμβαση του Ελληνικού «απαύγασμα της διαπλοκής και του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας που ξεπουλιέται αντί πινακίου φακής».
Στο τέλος της συζήτησης η πρόεδρος αξιολογώντας όλα όσα παρέθεσαν οι αναφέροντες και οι ευρωβουλευτές που παρενέβησαν, αποφάνθηκε ότι θα κρατηθεί ανοιχτή η αναφορά και θα σταλεί επιστολή τόσο στην ιδιωτική εταιρία που έχει υπογράψει τη σύμβαση, όσο και στις ελληνικές αρχές (υπουργείο Περιβάλλοντος και υπουργείο Οικονομίας) για να απαντήσουν συγκεκριμένα σε όλα τα θέματα που ετέθησαν.

Στην απάντησή της τόνισε και ότι ο περιβαλλοντικός έλεγχος «θα πρέπει να συμμορφώνεται πλήρως με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και θα πρέπει να γίνει σεβαστή η οδηγία και βεβαίως να εφαρμοστεί» ενώ ζήτησε να ασχοληθεί και η επιτροπή ΕCΟΝ για το οικονομικό κομμάτι». Τέλος έγινε δεκτό να διερευνηθεί και η κρατική ενίσχυση προς τον επενδυτή, μέσω απαλλαγών από φόρους και εισφορές.

ΠΗΓΗhttp://www.sakorafa.gr

 

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΝΤΟΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΠΡΑΣΣΑ

Αξιότιμοι Κυρίες και κύριοι Ευρωβουλευτές,

Η αναφορά μας αφορά στην εκποίηση δημόσιας παράκτιας έκτασης 620,6 εκταρίων και παραλίας 3,5 χλμ (εφεξής Ελληνικό) που βρίσκεται στο λεκανοπέδιο της Αθήνας συμπεριλαμβανομένου και του πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού.

Το 1995 ο Ν.2338 προέβλεπε ότι μετά την λειτουργία του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα, ο χώρος του αερολιμένα του Ελληνικού προορίζεται κυρίως για την δημιουργία Μητροπολιτικής Ζώνης Πρασίνου. Με βάση τα παραπάνω και με άξονα την επιτακτική ανάγκη του λεκανοπεδίου της Αθήνας σε πράσινο (2,5 τμ πρασίνου/κάτοικο αντί 12 τμ/κάτοικο που απαιτούνται), όλες οι μελέτες για την αξιοποίηση του ακινήτου αυτού προσανατολίστηκαν στην δημιουργία κυρίως μητροπολιτικού πάρκου.

Το 2010 με την είσοδο της χώρας μας σε καθεστώς οικονομικής επιτήρησης, το Ελληνικό εντάχθηκε στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης με όρους επαχθείς, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη, η σημασία του για μια περιβαλλοντική ανάταση του Λεκανοπεδίου.

Πριν λίγες μέρες η σύμβαση κυρώθηκε από τη Βουλή, όμως δεν έχει τεθεί ακόμα σε ισχύ, καθώς περιέχει 11 αναβλητικές αιρέσεις υπέρ του αναδόχου.

Το τίμημα πώλησής του είναι μόλις 574 εκ € σε παρούσα αξία ενώ το ΤΕΕ το εκτίμησε σε 3 δις €και οι δύο εμπειρογνώμονες που όρισε ο Εισαγγελέας διαφθοράς σε 1,5 και 2,3 δις € αντίστοιχα. Ενώ οι κρατικές ενισχύσεις προς τον αγοραστή είναι τόσο μεγάλες ώστε, δεν θα προκύψει οικονομικό όφελος για το κράτος, αλλά μάλλον ζημία η οποία θα επιβαρύνει τον Ελληνικό λαό με ακόμη σκληρότερα μέτρα.

Υπάρχουν σημαντικές παραβιάσεις της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, Συγκεκριμένα:

  1. Η παραβίαση του άρθρου 107 και επόμενων της ΣΛΕΕ καθώς και η παραβίαση των αρχών της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης και του ανταγωνισμού οι οποίες διέπουν την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία.

Η έκταση του Ελληνικού παραχωρήθηκε στον ανάδοχο στα πλαίσια ενός διαγωνισμού όπου παραβιάστηκαν κατάφωρα οι αρχές της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης και του  ανταγωνισμού, οι οποίες διέπουν την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία. Το ΤΑΙΠΕΔ εν κρυπτώ τροποποίησε ουσιωδώς τους όρους της σύμβασης που περιλαμβάνονται στη προκήρυξη. Με τις μεταβολές των όρων τροποποιείται το αντικείμενο της πώλησης κατά τρόπο ώστε εκείνο που τελικώς κατακυρώνεται στον πλειοδότη αγοραστή διαφέρει ουσιαστικά σε σχέση με το αρχικό της προκήρυξης. Η μεταβολή αυτή έγινε σε χρόνο κατά τον οποίο δεν ήταν πλέον δυνατές προσφορές από άλλους ενδιαφερομένους, αντίθετα με τη νομολογία του ΔΕΚ.

Α. Επίσης, οι τροποποιήσεις των όρων της σύμβασης που θα περιγράψουμε παρακάτω εγείρουνζητήματα κρατικών ενισχύσεων υπέρ του επιλεγέντος επενδυτή, επειδή παρέχει πλεονέκτημα στον τελευταίο με την ευνοϊκή μεταχείρησή του, ικανή να νοθεύσει τον ανταγωνισμό. Ακόμη εγείρουν θέμα παραβίασης των αρχών της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης και του ανταγωνισμού καθώς καμία από τις παρακάτω προβλέψεις δεν περιλαμβάνεται στην αρχική προκήρυξη και τροποποιήθηκαν σε χρόνο κατά τον οποίο δεν ήταν πλέον δυνατή η υποβολή προσφοράς από άλλους ενδιαφερομένους.

  1. Η παραχώρηση στον αγοραστή του δικαιώματος επιφανείας για 99 έτη και του 30 % εξ αδιαιρέτου της πλήρους κυριότητας των εκτάσεων και εγκαταστάσεων του Ελληνικού.
  2. Η παραχώρηση στον αγοραστή του 100% των μετοχών της Εταιρείας ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε. καθ υπέρβασιν της προκήρυξης, η οποία προβλέπει την παραχώρηση του 70% των μετοχών, ενώ το 30% παραμένει στο Δημόσιο
  3. Οι φοροαπαλλαγές βάσει της υπαγωγής της επένδυσης για το έργο στις διατάξεις του ν 2687/ 1953, ο οποίος μεταξύ άλλων τις προβλέπει.
  4. Θεσμοθέτηση νομοθετικής πράξης με την οποία θα συστήνεται φορέας επιφορτισμένος με τις εξουσίες που είναι αναγκαίες για τη διαχείριση και λειτουργία όλων των κοινοχρήστων χώρων, υποδομών, έργων και εξοπλισμού εντός των ακινήτων.
  5. Περιέχει φωτογραφική διάταξη με την οποία παρέχεται στον αγοραστή άδεια Καζίνο μέσω ενός δήθεν δημόσιο διαγωνισμό.
  6. Σύμφωνα με το άρθρο 8 (στ) προβλέπεται αντάλλαγμα για τις υπηρεσίες του δημοσίου που θα στεγαστούν. Το αντίτιμο που θα πληρώσει το Δημόσιο για τα 300.000 τμ για χρήσεις κοινής ωφέλειας θα είναι τεράστιο (τροποποιητική Σύμβαση κεφ IV, παρ3(γ)).
  7. Το Δημόσιο μπαίνει εγγυητής συνυπογράφοντας τη σύμβαση (βλ Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 7 της 27.2.2014 (ΦΕΚ 45 Α 2014).
  8. Παράλογα και χαριστικά δικαιώματα του αγοραστή για αποζημίωση στη περίπτωση που υπάρχει:
  • ανακάλυψη αρχαιοτήτων (στο υπέδαφος καθώς και στον θαλάσσιο χώρο),
  • ρυπασμένα εδάφη, σχεδόν βέβαιο για μια έκταση που λειτούργησε επί δεκαετίες ως αεροδρόμιο,
  • εφαρμογή αυστηρότερης περιβαλλοντικής πολιτικής κ.α.

Β. Ακόμη πολλά σημεία του νομοθετικού πλαισίου της σύμβασης που θα περιγράψουμε παρακάτωσυνιστούν κρατικές ενισχύσεις που νοθεύουν τον ανταγωνισμό υπό την έννοια της ευνοϊκής μεταχειρίσης της εταιρείας «Ελληνικό Α.Ε.» σε σχέση με άλλες εταιρείες.

  1. Απαλλαγή της εταιρείας Ελληνικό Α.Ε. από οποιοδήποτε φόρο, τέλος ή αμοιβή, φόρου εισοδήματος, φόρου μεταβίβασης, φόρου έναρξης δραστηριότητας, ΕΝΦΙΑ κλπ σχετικό με την ιδιοκτησία του ακινήτου, (παρ. 6, αρθρ.42, ν.3943/2011 ).
  2. Η υποχρέωση αναγκαστικής μετεγκατάστασης των υπηρεσιών του Δημοσίου οι οποίες ήδη βρίσκονται στο ακίνητο και η σχετική δαπάνη περίπου σε 1,5 δις σύμφωνα με δημοσίευμα (βλ. και άρθρα 7 και 8 του ν. 4062/2012).
  3. Η καταβολή ανταλλάγματος στην ανάδοχο εταιρεία για τις υπηρεσίες του Δημοσίου κ.λπ. που εν τέλει θα στεγαστούν στο ακίνητο (βλ. και άρθρο 8, περ στ του ν. 4062/2012).

 

  1. Για την αξιολόγηση του τιμήματος δεν έχουν τηρηθεί οι αρχές της οικονομικότητος, της αποδοτικότητας και της διαφάνειας

Η αποτίμηση του ακινήτου έπρεπε να διενεργηθεί πριν από την έναρξη της διαδικασίας  εκποίησης, έτσι ώστε τόσο το ΤΑΙΠΕΔ όσο και οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές να είναι σε θέση να εκτιμήσουν την αξία του κατά τη διαμόρφωση των προσφορών τους. Ακόμη και η εκ των υστέρων αποτίμηση δεν έγινε σε σύγκριση με το σύστημα του αντικειμενικού προσδιορισμού αξιών των ακινήτων.

Ελπίζουμε στην αποκατάσταση της νομιμότητας και στην ακύρωση της επίμαχης σύμβασης.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΝΤΟΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑΣ ΚΑΜΠΟΥΡΗ

Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι Ευρωβουλευτές,

Εξαιτίας του χρέος η χώρα μας υποχρεώνεται στην συστηματική παραβίαση του Ενωσιακού Δικαίου. Πρόσφατα, προαπαιτούμενο των δανειστών ήταν και η ολοκλήρωση της πώλησης του Ελληνικού, η οποία βρίθει παραβιάσεων του Ενωσιακού Δικαίου. Συγκεκριμένα:

Α. Παραβίαση της Οδηγίας 2001/42/EC και της Διεθνούς Σύμβασης του Aarhus

Στην απάντηση της Επιτροπής στην αναφορά μας, επισημαίνεται ότι

  • ο Ν. 4062/12 για το Ελληνικό δεν πληροί τη δεύτερη προϋπόθεση του άρθρου 2 της Οδηγίας, επειδή το Σχέδιο αξιοποίησης του Ελληνικού θεσπίζεται ευθέως από νόμο, του οποίου η έκδοσή δεν προβλέπεται από νομοθετική, κανονιστική ή διοικητική πράξη και
  • επίσης, ο νόμος αυτός προβλέπει έκδοση διοικητικών πράξεων εφαρμογής (λχ ΕΣΧΑΔΑ), οι οποίες πριν εγκριθούν, θα υπαχθούν σε Στρατηγική Περιβαλλοντική Εκτίμηση (ΣΠΕ), οπότε, κατά την άποψη της Επιτροπής πληρούται ο σκοπός της Οδηγίας.

Οι παραπάνω ισχυρισμοί είναι αβάσιμοι για τους εξής λόγους:

  1. Σκοπός της Οδηγίας είναι η υπαγωγή Σχεδίων ή Προγραμμάτων που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 3, σε ΣΠΕ. Για να επιτευχθεί αποτελεσματικά αυτό, πρέπει να υπόκειται σε ΣΠΕ εκείνο το Σχέδιο ή Πρόγραμμα το οποίο θεσπίζει τις επίμαχες και εν δυνάμει βλαπτικές για το περιβάλλον ρυθμίσεις, ανεξάρτητα από το είδος της απόφασης η οποία το υιοθετεί(νόμος, προεδρικό διάταγμα, κανονιστική πράξη, διοικητική πράξη).
  2. Στην Ελλάδα τα πολεοδομικά εργαλεία κάθε επιπέδου σχεδιασμού αποτελούν διοικητικές πράξεις, η έκδοση των οποίων απαιτεί τη διαδικασία ΣΠΕ. Επειδή οι ειδικές ρυθμίσεις του Σχεδίου «Αξιοποίησης» του Ελληνικού ήταν ευθέως αντίθετες προς τις κατευθύνσεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθηνών (ΡΣΑ Ν. 1515/1985, όπως ίσχυε τότε), τυχόν σχετική διοικητική πράξη θα ήταν παράνομη. Για το λόγο αυτό, επελέγη η οδός της παράκαμψης της πάγιας χωροταξικής και πολεοδομικής διαδικασίας και το Σχέδιο Αξιοποίησης του Ελληνικού περιελήφθη στον ειδικό νόμο 4062/2012 οι ρυθμίσεις του οποίου αποτελούν ουσιαστικά αντικείμενο όχι νόμου αλλά διοικητικής πράξης.
  3. Όμως το γεγονός ότι το Σχέδιο Αξιοποίησης του Ελληνικού δεν αποτελεί διοικητική πράξη προβλεπόμενη από τον νόμο, αλλά έχει θεσπισθεί με ειδικό νόμο, δεν απαλλάσσει το Ελληνικό Δημόσιο από την υποχρέωση συμμόρφωσης στην Οδηγία 2001/42/EC (βλ.απόφαση ΔΕΚ C-287/1998 ).
  4. Επιπλέον οι ρυθμίσεις του Ν. 4062/2012 είναι συγκεκριμένες και ειδικές και καθορίζουν χρήσεις γης, όρους και περιορισμούς δόμησης κ.λ.π., οι οποίοι δημιουργούν, αυτοί καθ’ εαυτοί και το πρώτον, σοβαρούς κινδύνους για το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον, τις ακτές, τη βιοποικιλότητα κλπ.
  5. Συνεπώς, η διαδικασία της ΣΠΕ έπρεπε να προηγηθεί της ψήφισης του Ν. 4062/2012. τότε-που το Σχέδιο ήταν ακόμα υπό ανάπτυξη, επειδή τότε ήταν ο κατάλληλος χρόνος για να εξεταστούν οι εναλλακτικές λύσεις, συμπεριλαμβανομένης και της μηδενικής, η εκτίμηση των επιπτώσεών του και η ενημέρωση και διαβούλευση με το κοινό.
  6. Οι εξειδικεύσεις του Νόμου αυτού με διοικητικές πράξεις σε κατώτερο επίπεδο σχεδιασμού (λ.χ. ΕΣΧΑΔΑ), σε καμιά περίπτωση δεν ισοδυναμεί με την τήρηση της διαδικασίας ΣΠΕ στο επίπεδο του Νόμου. Διότι το ζητούμενο είναι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις των συγκεκριμένων ρυθμίσεων που θεσπίζει ο ίδιος ο νόμος 4062/2012 και όχι οι επιπτώσεις των πράξεων εφαρμογής του που θα εξειδικεύουν περαιτέρω τις ρυθμίσεις αυτές.
  7. Ενώ, στο μεταγενέστερο στάδιο (ΕΣΧΑΔΑ) οι ρυθμίσεις του σχεδίου είναι πλέον δεδομένες και δεν τίθεται θέμα εξέτασης ούτε μηδενικής λύσης, ούτε εναλλακτικών επιλογών, ούτε ολοκληρωμένης εκτίμησης των επιπτώσεων του Σχεδίου ως ενιαίου συνόλου (σημείο 4 των εκτιμήσεων της Οδηγίας) .

Β. Παραβιάζεται η Οδηγία 92/43/ΕΟΚ για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων κλπ, καθώς οι προβλεπόμενες επεμβάσεις στην ακτογραμμή, η επέκταση μαρίνας, η αλλαγή χρήσης γης κλπ, θα καταστρέψουν σημαντικούς βιότοπους με λιβάδια Ποσειδωνίας (κωδικός 1120*), τα οποία ανήκουν στα «είδη προτεραιότητας» για τη διατήρηση των οποίων η Κοινότητα φέρει ιδιαίτερη ευθύνη (αρθρ. 1, παρ η) και υφάλους με κοραλλιογενείς σχηματισμούς (κωδικό 1170 “reefs”).

Το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ, βλ. σχετική έκθεση και βίντεο) αναφέρει ότι τα στοιχεία της βιοποικιλότητας του θαλάσσιου οικοσυστήματος του Ελληνικού αρκούσαν για να ενταχθεί η περιοχή στο Δίκτυο Natura. Παρόλα αυτά για τον εσωτερικό Σαρωνικό η περιοχή χαρακτηρίζεται “biodiversity hot spot”. Άλλωστε σε καμιά περίπτωση η μη ένταξη στο δίκτυο Natura (πρώτο επίπεδο προστασίας και με ευθύνη του Ελληνικού κράτους) δεν σημαίνει ότι η περιοχή δεν προστατεύεται από την οδηγία.

Τα προβλεπόμενα έργα αντίκεινται και στην Οδηγία Πλαίσιο για τα Ύδατα (2000/60/ΕΕ), σύμφωνα με την οποία τα Κράτη Μέλη πρέπει να επιτύχουν τη «καλή» οικολογική ποιότητα για όλα τα υδατικά σώματα έως το 2020. Το ΕΛΚΕΘΕ δηλώνει ότι οι επεμβάσεις στο Ελληνικό θα υποβαθμίσουν την οικολογική ποιότητα του Εσωτερικού Σαρωνικού, με αποτέλεσμα η χώρα να μην εκπληρώσει το στόχο.

Γ. Παραβιάζεται η Ευρωπαϊκή Σύμβαση της Φλωρεντίας για την προστασία του τοπίου,

Η τεράστιας έκτασης και μεγάλου ύψους δόμηση 3 με 3,6 εκ τμ –κτίρια 16 ορόφων, 7 ουρανοξύστες – και οι προβλεπόμενες θαλάσσιες προσχώσεις θα καταστρέψουν το Αττικό τοπίο στην ωραιότερη περιοχή του Σαρωνικού, η οποία έχει διατηρηθεί σε μεγάλο βαθμό σε φυσική κατάσταση.

Δ. Παραβιάζεται η Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την Προστασία της Αρχαιολογικής Κληρονομιάς(άρθρο 1, παρ1, άρθρο 3 παρ β ), καθώς εν όψει της ψήφισης της σύμβασης από τη Βουλή σταμάτησε η διαδικασία ανακήρυξης μεγάλου τμήματος του Ελληνικού ως Αρχαιολογικού χώρου (βλ Δελτίο Τύπου Συλλόγου Αρχαιολόγων).

Επιπλέον, η σύμβαση υποχρεώνει, εντός μόλις 60 ημερών, την απομάκρυνση αρχαιολογικών ευρημάτων καθώς και αποζημιώσεις στον αγοραστή σε περίπτωση που κάποιος χώρος κηρυχθεί αρχαιολογικός.

Ε. Παραβίαση της Σύμβασης της Γρανάδας για την Προστασία της Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς, Επειδή πάλι ενόψει της κύρωσης της σύμβασης ακυρώθηκε η διαδικασία ανακήρυξης του Κολλεγίου Θηλέων ως διατηρητέου κτιρίου μεγάλης αρχιτεκτονικής αξία.

Τελειώνοντας, η ανάπτυξη που επιχειρείται στην περίπτωση αυτή είναι γκρίζα και καταστροφική. Η Αθήνα δεν έχει ανάγκη από μια νέα πόλη των 30.000 κατοίκων, ούτε άλλα mall, ούτε Καζίνο, ούτε ουρανοξύστες. Το λεκανοπέδιο σε περίοδο κλιματικής αλλαγής και θερμοκρασιακής ασφυξίας τα καλοκαίρια (μέση θερμοκρασία 40οC) έχει επιτακτική ανάγκη από μια ήπια ανάπτυξη με αιχμή το πράσινο. Το Ελληνικό είναι ο τελευταίος ελεύθερος χώρος που μπορεί να αναβαθμίσει το περιβάλλον της Αθήνας και να συντελέσει στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης, αποφέροντας περισσότερα κέρδη και δημιουργώντας περισσότερες θέσεις εργασίας σε σχέση με τα Φαραωνικά αυτά σχέδια.

Η περιοχή λέγεται Ελληνικό… η καταστροφή της είναι μη ανατρέψιμη και γι αυτό είναι ύβρις, νομοτελειακά ακολουθεί η Νέμεσις…

ΠΗΓΗhttps://diktiodelta.org

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: