ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΑΛΟΣ ΕΧΕΙ ΞΕΣΠΑΣΕΙ ΜΕ ΤΑ ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΑ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ

ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΟ_epex

Πολλές διαμαρτυρίες – καταγγελίες έχουν φτάσει στο σύλλογό μας σχετικά με Ειδοποιητήρια Ληξιπρόθεσμων Οφειλών του Δήμου Σαρωνικού, τα οποία τον τελευταίο καιρό αποστέλλονται σωρηδόν στους δημότες. Στα εν λόγω Ειδοποιητήρια προς μεγάλη τους έκπληξη διαπιστώνουν ότι έχουν βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές για κονδύλια που 1) είτε είναι παλιά (ακόμα και άνω τής εικοσαετίας) και για τα οποία δεν γνώριζαν τίποτα (δεν είχαν ειδοποιηθεί και κληθεί να τα πληρώσουν ποτέ μέχρι σήμερα) ή τα έχουν ήδη πληρώσει (για τις παλιές όμως οφειλές είναι πολύ πιθανόν να έχουν πετάξει τα σχετικά αποδεικτικά έγγραφα μετά από τόσα χρόνια),  2) είτε αφορούν προσαυξήσεις που δεν έπρεπε να τους έχουν καταλογιστεί.

Διαπιστώνουν επίσης ότι απειλούνται από το Δήμο με αναγκαστικά μέτρα είσπραξης σε βάρος τους αν δεν εξοφλήσουν τις οφειλές τους στη συγκεκριμένη αναγραφόμενη,  στα ειδοποιητήρια, ημερομηνία. Σε πολλές όμως περιπτώσεις τα σχετικά ειδοποιητήρια τούς αποστέλλονται μετά από την αναγραφόμενη καταληκτική ημερομηνία εξόφλησης!

Επιπλέον διαπιστώνουν ότι αν το ποσό των «οφειλών» τους υπερβαίνει τα 293,47 €, έχει δεσμευθεί η φορολογική τους ενημερότητα!

Τί συμβαίνει λοιπόν; Ελπίζουμε να μην ισχύει αυτό π.χ., που πολλοί δημότες πιθανολογούν, ότι δηλαδή τούτο γίνεται για να λυθούν κάποια οικονομικά προβλήματα τού δήμου.

Παρακάτω παραθέτουμε και σχετική επώνυμη καταγγελία που μας απεστάλη:

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ : Τρίτη, 2 Ιουνίου 2015
ΑΠΟ : Ελενα Β.Βρεττού
ΠΡΟΣ : Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

ΘΕΜΑ : ΔΗΜΟΣ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ – ΤΕΛΗ

Κύριοι,

Φθάνω σε σημείο να καταγγείλω τον Δήμο Σαρωνικού, αφού όσες προσπάθειες έχω κάνει σε προσωπικό επίπεδο με τον Δήμο Αναβύσσου, όπου ανήκει η κατοικία μου, έχουν αποβεί περισσότερο από ανώφελες.
Ξεκίνησα να διαμαρτυρηθώ για τα Δημοτικά τέλη, εφόσον κατοικώ σε αγροτική εκτός σχεδίου περιοχή και πληρώνω κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος 73€ και δημοτικά τέλη 47,17€(!), όταν:
– όλη η περιοχή είναι χωματόδρομοι, άρα δεν έχουμε δρόμους και πεζοδρόμια, άρα δεν έχουμε
οδοκαθαρισμό
– ο πλησιέστερος κάδος απορριμμάτων είναι στα 600m
– δεν έχω οδοφωτισμό (έκανα αίτηση και μου απάντησα ότι δεν γίνεται)
– δεν έχουμε δίκτυο αποχέτευσης αλλά βόθρους,
– το δίκτυο της ύδρευσης είναι παμπάλαιο «τσόντα» στη «τσόντα» και κόβεται απροειδοποίητα,
φυσικά, όταν υπάρχει βλάβη (συχνά, κυρίως τον χειμώνα!)

Η απάντηση που μού έδωσε ο ίδιος ο αντιδήμαρχος πριν δύο χρόνια, ήταν «έτσι είναι»!
Και φθάνω στο επίμαχο θέμα του νερού.

Α ΘΕΜΑ : τετραμηνία

Στην Αθήνα, όπου οι καταναλώσεις του νερού είναι γενικά χαμηλές, εφόσον τα διαμερίσματα δεν έχουν πολλά ποτίσματα, ο τετράμηνος λογαριασμός μπορεί να μην είναι πρόβλημα.

Σε αγροτικές περιοχές όμως σαν την Ανάβυσσο, υπάρχουν κήποι και περιβόλια που χρειάζονται πότισμα. Το αγροτικό νερό της γεώτρησης είναι μόνο για δηλωμένες καλλιέργειες, οπότε χρησιμοποιούμε το νερό του δικτύου ποσίμου νερού.

Η δεύτερη τετραμηνία περιλαμβάνει τους μήνες Μάϊο-Ιούνιο-Ιούλιο-Αύγουστο και αντιλαμβάνεστε ότι οι λογαριασμοί με την εξωφρενική τιμή του κυβικού μέτρου μετά τα πρώτα 40m3, χτυπάνε στο «κόκκινο».

Εχω έναν δενδρόκηπο με 22 δένδρα και τριανταφυλλιές. Όχι γκαζόν, όχι πισίνες, όχι συντριβάνια, απλό χώμα.

Σε αυτή τη φάση δεν θα συμπεριλάβω τους λογαριασμούς των προηγουμένων ετών, αν χρειαστεί θα τους ανασύρω επίσης.

Η πρώτη τετραμηνία του 2014 ήταν λογική, δηλ. 44,47€ δεύτερη τετραμηνία του 2014 ήταν 595,73€ και η τρίτη 212,52€ !

Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι οι μετρήσεις ήταν σωστές (στη συνέχεια θα δούμε ότι δεν είναι πάντα), αποδεικνύεται ότι η τετραμηνία είναι αδιανόητη. Η ΔΕΠΑ, από διμηνιαίους έκανε τους λογαριασμούς μηνιαίους για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Ο μέσος καταναλωτής δεν μπορεί να πληρώσει λογαριασμό τέτοιου ύψους.

Πληρώνω λοιπόν όσο μπορώ και όπως θα δείτε στα συνημμένα σκαναρισμένα έγγραφα, αρκετά μεγάλα ποσά.

Β ΘΕΜΑ : μετρήσεις

Στους δύο τελευταίους λογαριασμούς, έλεγξα την ένδειξη του υδρομετρητή την ημέρα που ήλθε ο λογαριασμός. Κατάπληκτη είδα ότι η ένδειξη την ημέρα παραλαβής του λογαριασμού ήταν μικρότερη από εκείνη του λογαριασμού! Βάσει των παραπάνω, μπορείτε να καταλάβετε τι σημαίνει να μεγαλώνεις την ένδειξη. Εκτός από το ότι είναι ψευδής δήλωση σε δημόσιο έγγραφο, είναι ΠΑΝΤΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ.

Όταν πήγα στο γραφείο ύδρευσης Αναβύσσου, την 1η Απριλίου 2015, αφ΄ενός μεν να πληρώσω έναντι, αφ΄ετέρου να διαμαρτυρηθώ για την «καταμέτρηση», ο υπάλληλος μου είπε ότι δεν
μπορούσε να κάνει κάτι γιατί ήταν μόνος του και οι άλλοι υπάλληλοι είχαν πάει στα Καλύβια, οπότε
να ξαναπεράσω μετά τις 20 Απριλίου που θα ξαναγύριζαν (;).

Δυστυχώς, δεν ξαναπήγα γιατί περίμενα να συγκεντρώσω χρήματα να πληρώσω, αλλά με πρόλαβε στις 30 Μαϊου 2015 το «ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΟ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ» που επίσης επισυνάπτω.

Το έγγραφο έχει ημερομηνία 5 Μαϊου, το παρέλαβα στις 30 Μαϊου και μέσα γράφει ότι η προθεσμία διακανονισμού λήγει στις 26 Μαϊου ! Εκτός που το έγγραφο χρειάστηκε 25 ημέρες να φθάσει σε απόσταση 2 χιλιομέτρων, είχε εξ αρχής, 20 ημέρες προθεσμία προσέλευσης για διακανονισμό.

Το έγγραφο αυτό μας απειλεί με κατασχέσεις και δηλώνει ότι έχει δεσμεύσει την φορολογική μας ενημερότητα.

Θα μπορούσε κάποιος να υποθέσει ότι ο ταχυδρόμος άργησε να το φέρει σε εμένα μόνον, αλλά με την αθρόα προσέλευση των καταναλωτών την 2η Ιουνίου στο γραφείο ύδρευσης της Αναβύσσου, μπορεί κανείς να καταλάβει πότε αποφάσισαν να τα στείλουν. Προσπάθησα επίσης να τηλεφωνήσω στα γραφεία της «ταμειακής» του Δήμου Σαρωνικού στα Καλύβια (2299 320368, 320315, 320362) όπου οι δύο πρώτοι αριθμοί δείχνουν κατειλημμένοι σε συνεχή βάση, μέχρι και σήμερα το απόγευμα που σας γράφω ενώ η Τρίτη αν δεν είναι κατειλημμένη, δεν απαντά. Από το τηλεφωνικό κέντρο μου είπαν «τι να σας κάνουμε, ξέρετε πόσοι πήραν τέτοιο έγγραφο και τηλεφωνούν συνέχεια».

Γ ΘΕΜΑ : πιστότητα (ακρίβεια) πληρωμών, προσαυξήσεις

Στο έγγραφο αυτό κάνει κανείς την εξής διαπίστωση : Όταν πληρώνεις ένα ποσό, δεν εξοφλείται προηγούμενο αλλά «επιλεκτικά» στο σύνολο, συνεπώς παραμένεις με παλαιό χρέος, συνεπώς προσαυξάνεται με πρόστιμα 30%, 20% και 10%, με ποιο κριτήριο άραγε;
Ποιος καθορίζει τις προσαυξήσεις;
Τι εκπαίδευσης υπάλληλοι κάνουν τραπεζικού τύπου υπολογισμούς;
Ποιος τους ελέγχει;
Οπωσδήποτε η επιλεκτική εξόφληση είναι τοπική πρωτοτυπία.

Συνημμένα, σας αποστέλλω:
1) ΕΙΔΟΠΟΙΗΤHΡΙΟ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ
2) 2 πληρωμές επί τόπου με μετρητά
3) 3 πληρωμές μέσω e-banking,
4) 4 λογαριασμούς νερού

                                                                                           Ελενα Βασ.Βρεττού

Όπως μας πληροφόρησαν η παραπάνω καταγγελία έχει υποβληθεί και στο Συνήγορο του Καταναλωτή, καθώς και στο Συνήγορο του Πολίτη. Επιπλέον πληροφορούμαστε ότι οι καταγγελίες αυτές θα αποτελέσουν θέμα και σε γνωστή ραδιοφωνική εκπομπή.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: