ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΑΥΡΙΟ, 8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014 (20:30), ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΣΑΡΩΝΙΔΑΣ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ – ΕΠΙΔΙΩΚΕΤΑΙ Η ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

enotita saronikou

Σύμφωνα με πληροφορίες, αύριο, 8-9-2014 και ώρα 20:30, στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων επί της Λ. Σαρωνίδος, αρ. 14Α, κατά την πρώτη συνεδρίαση του τοπικού συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Σαρωνίδας, με αποκλειστικό θέμα «Γνωμοδότηση Κατάρτισης Τεχνικού Προγράμματος έτους 2015» (δείτε εδώ), θα επιχειρηθεί η έγκριση της συνέχισης της μελέτης για τις χρήσεις γης, η οποία προβλέπεται να επιβαρύνει, με το ποσό των 144.000 ευρώ, τους δημότες, οι οποίοι συλλήβδην την αποδοκίμασαν και συνεχίζουν να την αποδοκιμάζουν (οι υπογραφές έχουν ήδη φθάσει τις 1.000 και έπεται συνέχεια – έχουν ήδη κατατεθεί περί τις 700). Παράλληλα, θα υποβαθμίσει δραματικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Σαρωνίδας (δείτε εδώ και εδώ). Πρόκειται για μία μελέτη, που οδηγεί στην καταστροφή της Σαρωνίδας και μάλιστα με χρήματα των ιδίων των δημοτών, οι οποίοι ουδέποτε ερωτήθηκαν και ουδέποτε ενημερώθηκαν, πολύ περισσότερο πριν την ανάθεση της μελέτης, αλλά και μετά την εκπόνηση της πρώτης φάσης (προμελέτης). Η πραγματική ενημέρωση έγινε με πρωτοβουλία συλλόγων και ενεργών πολιτών. Οι Σαρωνιδιώτες αντέδρασαν και αντιδρούν μαζικά. Μεταξύ αυτών, που υπέγραψαν την ένσταση – αντιρρήσεις κατά της μελέτης, είναι δύο εκ των πέντε μελών του νυν τοπικού συμβουλίου (το κείμενο, που έχουν συνυπογράψει είναι το ακόλουθο: ΕΝΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ). Αναμένουμε, λοιπόν, να υλοποιήσουν όσα ενυπόγραφα έχουν υποστηρίξει. Είναι ενδεικτικό το γεγονός, ότι ακόμη και οι ίδιοι οι εμπνευστές της μελέτης δεν τολμούν να την υποστηρίξουν δημόσια, κρατώντας προφορικά και προεκλογικά αποστάσεις, όταν διαπίστωσαν το κύμα των αντιδράσεων των κατοίκων της Σαρωνίδας. Συνεχίζουν, ωστόσο, με πλάγιους τρόπους, να επιδιώκουν την προώθηση της μελέτης και την εκταμίευση του μεγάλου ποσού, το οποίο έχουν προϋπολογίσει (144.000 ευρώ), για μία μελέτη, που δεν επικροτούν οι πολίτες, αλλά καλούνται να υποστούν τις δυσμενέστατες συνέπειές της και να επιβαρυνθούν με το κόστος της. Κατά τα άλλα, η δημοτική αρχή, επικαλούμενη έλλειψη χρημάτων προωθεί μεγάλες αυξήσεις στα δημοτικά τέλη και στους δημοτικούς φόρους (δείτε εδώ και εδώ).

Εάν, λοιπόν, προωθηθεί η μελέτη και υιοθετηθεί η πρόταση της Α΄φάσης ή οποιαδήποτε παραλλαγή της, που θα περιλαμβάνει τη χωροθέτηση «Πολεοδομικών Κέντρων» και «Γενικής Κατοικίας», θα υπάρξει, όπως όλα δείχνουν,  άμεση προσφυγή στη Δικαιοσύνη. Υπάρχουν ήδη επαρκή στοιχεία, δηλαδή έγγραφο και οπτικοακουστικό υλικό, το οποίο είναι ικανό να στηρίξει την προσφυγή στη Δικαιοσύνη σε σχέση με τη συγκεκριμένη μελέτη.

Μεταξύ άλλων είχαμε την πληροφορία, ότι ζητείται από τα μέλη του συμβουλίου της Δημοτικής Ενότητας Σαρωνίδας, να εγκρίνουν τη συνέχιση κυκλοφοριακής μελέτης για τη Λεωφόρο Σαρωνίδας, την οποία, τόσο εμείς, όσο και οι κάτοικοι της Σαρωνίδας, αγνοούμε παντελώς. Όταν μάλιστα, ο μελετητής και το τέως τοπικό συμβούλιο είχε «παρουσιάσει» τη μελέτη για τις χρήσεις γης και ρωτήθηκαν ο μελετητής, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος για τη Σαρωνίδα, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος των τεχνικών υπηρεσιών και τα μέλη του τοπικού συμβουλίου, εάν έχει εκπονηθεί κυκλοφοριακή μελέτη, δεν υπήρξε η παραμικρή θετική απάντηση (δείτε το σχετικό βίντεο από το 31,46΄, καθώς και όλα τα βίντεο της «παρουσίασης»). Αντίστοιχα, σύμφωνα πάλι με πληροφορίες, ζητείται η έγκριση μελέτης σχετικά με το χωροταξικό της Σαρωνίδας, γεγονός που επίσης αγνοούμε παντελώς. Τελικώς, όπως προκύπτει, οι πολίτες πληροφορούμασθε τα πάντα εκ των υστέρων.

Σε κάθε περίπτωση, όπως έχουμε ήδη επισημάνει (δείτε εδώ), αλγεινή εντύπωση προκαλεί το γεγονός, ότι σε όλα τα τοπικά συμβούλια του Δήμου Σαρωνικού έχει τεθεί και μάλιστα στην πρώτη συνεδρίαση και πριν καν ενημερωθούν τα μέλη των τοπικών συμβουλίων (ιδίως τα νεοεκλεγέντα) το ίδιο θέμα, δηλ. η γνωμοδότηση – έγκριση του τεχνικού προγράμματος για το έτος 2015. Σε ό,τι δε αφορά ειδικώς στην πρόσκληση, που αφορά στα μέλη του συμβουλίου της Δημοτικής Ενότητας Σαρωνίδας, εάν έχει επιδοθεί – κοινοποιηθεί στα μέλη, όπως έχει δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου Σαρωνικού, τότε υφίσταται μία πλημμέλεια, η οποία δικαιολογεί την επίδοση νέας κλήσης, καθότι δεν αναφέρεται το ονοματεπώνυμο του Προέδρου, αλλά ούτε και η υπογραφή του (δείτε εδώ τις προσκλήσεις για τα υπόλοιπα τοπικά συμβούλια: (Καλυβίων, Αναβύσσου, Παλαιάς Φώκαιας και Κουβαρά).

Καλούμε, λοιπόν, όλους τους ενεργούς πολίτες της Σαρωνίδας, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να παραστούν στη δημόσια συνεδρίαση του τοπικού συμβουλίου να το πράξουν.

Καλούμε, επίσης, τους συμβούλους της Δημοτικής Ενότητας Σαρωνίδας να απορρίψουν τη συνέχιση της μελέτης για τις χρήσεις γης στη Σαρωνίδα και να αναβάλλουν τη λήψη της οποιαδήποτε απόφασης σε σχέση με τα υπόλοιπα έργα μέχρι να ενημερωθούν πλήρως και να καλυφθούν οι όποιες τυχόν σοβαρές παραλείψεις στην ακολουθητέα διαδικασία, ζητώντας τα ακόλουθα:

  1. Την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, την οποία προβλέπει το άρθρο 86 παρ. 1 του Ν. 3852/2010, με την οποία καθορίζεται το ανώτατο ύψος του προϋπολογισμού εξόδων του επόμενου έτους της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας και η οποία έπρεπε να είχε διαβιβασθεί στα τοπικά συμβούλια μέχρι το τέλος Ιουνίου 2014.
  2. Εάν, ως προς τα έργα – μελέτες, τα οποία είχαν ήδη ξεκινήσει και των οποίων ζητείται η συνέχιση εντός του 2015, είχαν τηρηθεί οι διαδικασίες των άρθρων 85, 86 παρ. 1 και 5 και 76 παρ. 3 και 4 του Ν. 3852/2014 (βλέπε παρακάτω το περιεχόμενο αυτών των άρθρων). Σε αντίθετη περίπτωση, πρέπει να αποφασισθεί η μη συνέχισή τους, λόγω παραβίασης του νόμου. Μόνο, όταν τηρηθούν οι σχετικές διαδικασίες και ιδίως η συμμετοχή των πολιτών και των κοινωνικών φορέων (σύλλογοι, οργανισμοί, κλπ), είναι δυνατή η ένταξη ή συνέχιση μίας μελέτης ή ενός έργου.
  3. Εάν οι σχετιζόμενες με τη διαδικασία αποφάσεις είχαν αναρτηθεί στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», σύμφωνα με τις επιταγές του Ν. 3861/2010. Επισημαίνεται, ότι πράξεις – αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου και των τοπικών συμβουλίων ισχύουν από την ανάρτησή τους (άρθρο 4 παρ. 2 του Ν. 3861/2010), και ότι η μη ανάρτηση ή η μη έγκαιρη ανάρτησή τους στο διαδίκτυο, συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα για το όργανο που τις εξέδωσε ή για τον υπάλληλο, που έχει την ευθύνη για την ανάρτηση (άρθρο 3 παρ. 5 του Ν. 3861/2010).

Όλα τα προαναφερθέντα, όχι απλώς δικαιούνται, αλλά και υποχρεούνται, να τα ζητήσουν τα μέλη των τοπικών συμβουλίων, πριν λάβουν την οποιαδήποτε απόφαση. Άγνοια νόμου δεν νοείται και ιδίως από συμπολίτες μας, οι οποίοι ζήτησαν την ψήφο μας, προκειμένου να υπηρετήσουν τις τοπικές κοινωνίες και να προάγουν το «κοινό καλό». Σε κάθε περίπτωση, ο κάθε σύμβουλος φέρει την ευθύνη για τις αποφάσεις και τις επιλογές του και δεν δικαιολογείται εκ των υστέρων να επικαλείται άγνοια. Εμείς, από την πλευρά μας, προσπαθούμε να συμβάλλουμε στην ενημέρωση συμβούλων και δημοτών. Οι δε δημότες, οφείλουν να υπερασπισθούν τα δικαιώματα, που τους παρέχει ο νόμος, αλλά δεν τα γνωρίζουν. Όταν, λοιπόν, ο νόμος επιτάσσει τη συμμετοχή των πολιτών στη διαδικασία διαμόρφωσης των τεχνικών προγραμμάτων και του προϋπολογισμού (βλ. άρθρα 85, 86 παρ. 5 και 76 παρ. 3 και 4 του Ν. 3852/2014), αλλά αυτό δεν τηρείται ή τηρείται πλημμελώς και προσχηματικά από τις εκάστοτε δημοτικές και τοπικές αρχές, οφείλουμε να απαιτήσουμε την ουσιαστική εφαρμογή του νόμου και την ακύρωση όλων όσων έχουν τυχόν γίνει κατά παράβασή του. Όσοι, λοιπόν, έχετε τη δυνατότητα, καλείσθε να παραστείτε τη Δευτέρα, 8-9-2014, στην πρώτη συνεδρίαση του συμβουλίου της Δημοτικής Ενότητας Σαρωνίδας (δείτε εδώ την πρόσκληση).

Για την πληρέστερη ενημέρωση των νέων συμβούλων και όλων των δημοτών παραθέτουμε τις διατάξεις του Ν. 3852/2010, που αφορούν στο θέμα ημερησίας διατάξεως όλων των τοπικών συμβουλίων της Δευτέρας, 8 Σεπτεμβρίου 2014:

 

Άρθρο 79 παρ. 1

(Πρόεδρος συμβουλίου δημοτικής κοινότητας)

Πρόεδρος του συμβουλίου δημοτικής κοινότητας είναι ο υποψήφιος του συνδυασμού της πλειοψηφίας που έχει λάβει τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης και σε περίπτωση ισοψηφίας αυτός που είναι γραμμένος πρώτος στην απόφαση της ανακήρυξης.

 

Άρθρο 80 παρ. 1

(Πρόεδρος συμβουλίου τοπικής κοινότητας)

Πρόεδρος του συμβουλίου τοπικής κοινότητας ή εκπρόσωπος τοπικής κοινότητας είναι ο υποψήφιος του πλειοψηφήσαντος συνδυασμού στην τοπική κοινότητα που έχει λάβει τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης και σε περίπτωση ισοψηφίας αυτός που είναι γραμμένος πρώτος στην απόφαση της ανακήρυξης.

 

Άρθρο 89

(Τόπος συνεδρίασης, απαρτία και λήψη αποφάσεων του συμβουλίου της τοπικής και δημοτικής κοινότητας)

  1. Οι συνεδριάσεις του συμβουλίου της τοπικής και δημοτικής κοινότητας είναι δημόσιες και γίνονται στο γραφείο αυτής υπό την προεδρία του προέδρου του συμβουλίου.
  2. Το συμβούλιο έχει απαρτία όταν είναι παρόντα τα δύο τρίτα (2/3) των μελών του.
  3. Το συμβούλιο λαμβάνει τις αποφάσεις του με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων, αν δεν υπάρχει άλλη διάταξη που ορίζει διαφορετικά.
  4. Αν κάποιο μέλος του συμβουλίου αρνηθεί την ψήφο ή δώσει λευκή ψήφο, λογίζεται ως παρόν κατά τη συνεδρίαση και η ψήφος του λογίζεται ως αρνητική.
  5. Τα μέλη του συμβουλίου της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας που ήταν παρόντα κατά την έναρξη της συνεδρίασης και με την παρουσία τους υπήρξε απαρτία, και αν ακόμη αποχωρήσουν, λογίζονται, ως παρόντα μέχρι το τέλος της συνεδρίασης. Ο κανόνας αυτός εφαρμόζεται όχι μόνο για τη συζήτηση κάθε συγκεκριμένου θέματος αλλά και για ολόκληρη συνεδρίαση. Στην περίπτωση αυτή, για τη λήψη απόφασης επί κάθε συγκεκριμένου θέματος η απαιτούμενη πλειοψηφία δεν υπολογίζεται επί των πραγματικά παρόντων μελών κατά την ψηφοφορία, αλλά βάσει του αριθμού των μελών που απαιτούνται για την απαρτία.
  6. Οι διατάξεις που αναφέρονται στο κώλυμα συμμετοχής δημοτικού συμβούλου στη συνεδρίαση του συμβουλίου εφαρμόζονται και για τους συμβούλους της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας.

 

Άρθρο 86

(Προϋπολογισμός της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας – Συμμετοχή ου συμβουλίου στην κατάρτιση του επιχειρησιακού και τεχνικού προγράμματος του δήμου)

  1. Κάθε έτος το δημοτικό συμβούλιο με απόφασή του καθορίζει το ανώτατο ύψος του προϋπολογισμού εξόδων του επόμενου έτους της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας. Η απόφαση αυτή διαβιβάζεται στο συμβούλιό της έως το τέλος Ιουνίου.
  2. Το συμβούλιο της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας καταρτίζει σχέδιο του προϋπολογισμού εξόδων της κοινότητας για το επόμενο οικονομικό έτος.Ο προϋπολογισμός δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το ανώτατο ποσό που καθορίστηκε σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο. Το σχέδιο συνοδεύεται από αιτιολογική έκθεση, η οποία περιέχει αιτιολόγηση κάθε εγγραφής και αποστέλλεται έγκαιρα στην οικονομική επιτροπή έως το τέλος Αυγούστου.
  3. Η οικονομική επιτροπή εξετάζει: i) αν οι συνολικές δαπάνες που αναγράφονται στο σχέδιο του προϋπολογισμού εξόδων της κοινότητας υπερβαίνουν το ανώτατο ποσό που έχει καθοριστεί από το δημοτικό συμβούλιο για κάθε δημοτική ή τοπική κοινότητα, ii) αν οι δαπάνες αφορούν τις αρμοδιότητες που έχουν μεταβιβαστεί από το δημοτικό συμβούλιο στο συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας και iii) αν οι δαπάνες είναι νόμιμες. Η οικονομική επιτροπή διαγράφει κάθε δαπάνη που δεν συγκεντρώνει τις πιο πάνω υπό στοιχεία ii) και iii) προϋποθέσεις και, σε περίπτωση υπέρβασης του πιο πάνω ανώτατου ποσού, περικόπτει τα επί μέρους κονδύλια. Το σχέδιο προϋπολογισμού εξόδων των δημοτικών κοινοτήτων, όπως τελικά διαμορφώνεται από την οικονομική επιτροπή, εντάσσεται στο σχέδιο προϋπολογισμού του δήμου. Στον προϋπολογισμό του δήμου περιλαμβάνονται ιδιαίτερα κεφάλαια για κάθε τοπική και δημοτική κοινότητα. Το πιο πάνω σχέδιο προϋπολογισμού εξόδων τοπικής και δημοτικής κοινότητας, αν δεν καταρτιστεί ή δεν υποβληθεί εμπρόθεσμα στην οικονομική επιτροπή, καταρτίζεται από αυτήν.
  4. Το συμβούλιο της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας με απόφαση που λαμβάνεται ένα μήνα τουλάχιστον πριν την κατάρτιση του επιχειρησιακού και τεχνικού προγράμματος του δήμου, εισηγείται στην εκτελεστική επιτροπή με σειρά προτεραιότητας, ανάλογα με τον επείγοντα χαρακτήρα των αναγκών των κατοίκων της περιφέρειάς του και τις προτεραιότητες για την τοπική ανάπτυξη, τις δράσεις που πρέπει να περιλαμβάνει το επιχειρησιακό πρόγραμμα του δήμου και τα έργα που πρέπει να εκτελεστούν.
  5. Στη συνεδρίαση του συμβουλίου της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας για τη λήψη των αποφάσεων της προηγούμενης παραγράφου, καλούνται οι κοινωνικοί φορείς της περιφέρειάς της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας, προκειμένου να υποβάλλουν τις προτάσεις τους. Εάν το συμβούλιο της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας δεν υποβάλλει εισήγηση εμπρόθεσμα στην εκτελεστική επιτροπή, το σχέδιο του επιχειρησιακού και τεχνικού προγράμματος του δήμου καταρτίζεται χωρίς αυτήν.

 

Άρθρο 85

(Συνέλευση κατοίκων τοπικής κοινότητας)

Στις τοπικές κοινότητες, με ευθύνη του εκπροσώπου της τοπικής κοινότητας ή του προέδρου του συμβουλίου της τοπικής κοινότητας σε συνεργασία με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, καλούνται οι κάτοικοι και οι φορείς της τοπικής κοινότητας,τουλάχιστον μια φορά κατ’ έτος σε συνέλευση, και προτείνουν στα αρμόδια όργανα του δήμου, ανάλογα με το χαρακτήρα των αναγκών των κατοίκων της τοπικής κοινότητας και τις προτεραιότητες για την τοπική ανάπτυξη, τις δράσεις που πρέπει να αναλάβει ο δήμος ιδίως ως προς: α) την παροχή κοινωνικών ή άλλων υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής τους, β) τη λήψη μέτρων για την προστασία των ηλικιωμένων και των παιδιών στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής του δήμου, γ) τα έργα που πρέπει να εκτελεστούν στην τοπική κοινότητα, δ) την παροχή υπηρεσιών για την τουριστική αξιοποίηση και προβολή της τοπικής κοινότητας, ε) την εφαρμογή πολιτιστικών, ψυχαγωγικών και αθλητικών προγραμμάτων και στ) κάθε άλλο θέμα που αφορά την τοπική κοινότητα.

Για την ανωτέρω διαδικασία τηρούνται πρακτικά από υπάλληλο του δήμου ενώ οι αποφάσεις για τα ανωτέρω θέματα λαμβάνονται από τους παρόντες με σχετική πλειοψηφία.

 

Άρθρο 76 παρ. 2, 3 και 4

(Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης)

Στη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης προεδρεύει ο δήμαρχος (προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 76)

  1. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης:

α) Γνωμοδοτεί στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με τα αναπτυξιακά προγράμματα και τα προγράμματα δράσης του δήμου, το επιχειρησιακό πρόγραμμα και το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου. β) Γνωμοδοτεί για θέματα γενικότερου τοπικού ενδιαφέροντος, που παραπέμπονται σε αυτή από το δημοτικό συμβούλιο ή τον δήμαρχο. γ) Εξετάζει τα τοπικά προβλήματα και τις αναπτυξιακές δυνατότητες του δήμου και διατυπώνει γνώμη για την επίλυση των προβλημάτων και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων αυτών. δ) Δύναται να διατυπώνει παρατηρήσεις επί του περιεχομένου των κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεων οι οποίες εκδίδονται σύμφωνα με το άρθρο 79 του Κ.Δ.Κ.. Η διατύπωση γνώμης από τη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης δεν αποκλείει την παράλληλη ηλεκτρονική διαβούλευση με τους πολίτες, μέσω διαδικτύου. Οι προτάσεις της ηλεκτρονικής διαβούλευσης συγκεντρώνονται και συστηματοποιούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου και παρουσιάζονται από τον πρόεδρο της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης κατά την αντίστοιχη συνεδρίασή της.

  1. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης συνεδριάζει δημόσια, μετά από πρόσκληση του προέδρου της, υποχρεωτικά μια φορά το χρόνο, πριν από τη σύνταξη των προσχεδίων του προϋπολογισμού και του ετήσιου προγράμματος δράσης και τουλάχιστον μία φορά κάθε τρεις (3) μήνες για άλλα θέματα που εισάγονται προς συζήτηση. Η πρόσκληση κοινοποιείται στα μέλη με κάθε πρόσφορο μέσο επτά (7) εργάσιμες ημέρες πριν τη συνεδρίαση και περιλαμβάνει την ημερήσια διάταξη, τον τόπο, την ημερομηνία και την ώρα της συνεδρίασης και συνοδεύεται από εισήγηση επί των υπό συζήτηση θεμάτων. Σε περίπτωση έλλειψης απαρτίας, η συνεδρίαση επαναλαμβάνεται την αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα, οπότε θεωρείται σε κάθε περίπτωση ότι υφίσταται απαρτία. Η γραμματειακή υποστήριξη της δημοτικής επιτροπής διαβούλευσης γίνεται από τις υπηρεσίες του δήμου και τηρούνται πρακτικά. Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης διατυπώνει τη γνώμη της μετά από σχετική συζήτηση. Στην εισήγησή της αναγράφονται όλες οι γνώμες που διατυπώνονται.
  2. Το δημοτικό συμβούλιο μπορεί να ψηφίζει σχετικό κανονισμό διαβούλευσης, ο οποίος ρυθμίζει όλα τα θέματα τα σχετικά με τις διαδικασίες διαβούλευσης, τη συμμετοχή φορέων και πολιτών σε αυτή, καθώς και την παρουσίαση των πορισμάτων της διαβούλευσης στο αρμόδιο όργανο του δήμου.

 

Άρθρο 62

(Σύσταση και λειτουργία Εκτελεστικής Επιτροπής)

  1. Σε όλους τους δήμους που έχουν περισσότερους από έναν αντιδήμαρχο συνιστάται εκτελεστική επιτροπή στην οποία μετέχουν ο δήμαρχος και οι αντιδήμαρχοι. Η εκτελεστική επιτροπή είναι συλλογικό συντονιστικό και εκτελεστικό όργανο του δήμου και παρακολουθεί την εφαρμογή της δημοτικής πολιτικής σε όλους τους τομείς καθώς και την εφαρμογή του επιχειρησιακού σχεδίου του δήμου, του μεσοχρόνιου, ετήσιου και πενταετούς προγράμματος δράσης.
  2. Πρόεδρος της εκτελεστικής επιτροπής είναι ο δήμαρχος. “Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του δημάρχου στην Εκτελεστική Επιτροπή προεδρεύει ο αντιδήμαρχος που έχει οριστεί αναπληρωτής του και σε περίπτωση μη ορισμού ο αντιδήμαρχος που εγγράφεται πρώτος στην απόφαση διορισμού των αντιδημάρχων.” Στις συνεδριάσεις καλείται ο πρόεδρος του συμβουλίου της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας, όταν συζητείται θέμα που την αφορούν ειδικά, καθώς και οι πρόεδροι των νομικών προσώπων του δήμου και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες όποτε τούτο κρίνεται αναγκαίο.
  3. Υπάλληλος του δήμου τηρεί εγγράφως πρακτικά των συνεδριάσεων της εκτελεστικής επιτροπής.

 

Άρθρο 63

(Αρμοδιότητες Εκτελεστικής Επιτροπής)

Η εκτελεστική επιτροπή ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες: α) Παρακολουθεί την εκτέλεση των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου. β) Συντονίζει την κατάρτιση και παρακολουθεί την εκτέλεση του επιχειρησιακού προγράμματος, το οποίο και εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο. γ) Καταρτίζει και εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου και έχει την ευθύνη της υλοποίησής του. δ) Συγκεντρώνει και αξιολογεί τις προτάσεις των υπηρεσιών του δήμου στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την κατάρτιση του προϋπολογισμού και εισηγείται το προσχέδιο του προϋπολογισμού και το ετήσιο πρόγραμμα δράσης προς την οικονομική επιτροπή. ε) Έχει την ευθύνη για την πιστή εκτέλεση του προϋπολογισμού. στ) Εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο τα σχέδια: i) Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, ii) Κανονισμού μέτρησης και αξιολόγησης της απόδοσης των δημοτικών υπηρεσιών κατά την ισχύουσα νομοθεσία. ζ) Εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο το Σχέδιο Χάρτας δικαιωμάτων και υποχρεώσεων δημοτών και κατοίκων και μεριμνά για την έκδοση, ενημέρωση και διακίνηση του Οδηγού του Δημότη, στον οποίο περιγράφονται οι διαδικασίες, οι όροι και οι προϋποθέσεις παροχής των υπηρεσιών του δήμου σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. η) Εισηγείται το σχέδιο του κανονισμού πληροφόρησης των πολιτών και του κανονισμού διαβούλευσης. θ) Εισηγείται τα σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και φυσικών καταστροφών, σε εναρμόνιση με τα αντίστοιχα σχέδια της περιφέρειας και του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. ι) Παρακολουθεί, αξιολογεί και συντονίζει τη δράση των νομικών προσώπων και υπηρεσιών του δήμου και ενημερώνει σχετικά το δημοτικό συμβούλιο.

 

“ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ” 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: